ארקס אבטחה - ביטחון ללא פשרות
חברת האבטחה המובילה בישראל

מיומנו של מאבטח מועדונים – טיפים מהשטח למניעת אלימות במועדונים

כמו כולם, גם אני שומע בחדשות על תקריות אלימות, דקירות או אפיל יריות במועדונים. שלא כמו כולם, אני מאבטח במועדונים ויודע באילו צעדים יש לנקוט כדי שלא להגיע לתרחישים כאלו, המסתיימים, במקרים רבים, בטרגדיות.

באבטחת מועדונים אין חכם כבעל ניסיון

אני מאבטח העובד בחברת אבטחה מקצועית. יצא לי לעבוד באבטחת מבנים, אירועים, משחקים באצטדיון ואפילו אבטחת אישים. כשה מגיע למועדונים יש כאן אתגר לא קטן ולא פשוט. לא רק שצריך למנוע מקרים של אלימות במועדון, צריך לדעת איך לזהות תרחישים כאלו מראש. וזה עניין מורכב, ללא ספק.

מאבטח במועדון

במהלך עבודתי למדתי לזהות שפת גוף, תגובות לביקור ועוד מצבים שהדליקו אצלי נורה אדומה. כל ההכשרה שלי בחברת האבטחה, האימונים, קרב המגע, אימונים בנשק חם ופסיכולוגיה של ההתנהגות האנושית, כולם ביחד מתרכזים בכל ערב בו אני נמצא במועדון.

אבטחה במועדון לא מסתכמת רק בלהיות סלקטור בכניסה. ההוא שבסרטים כולו שרירי ובוחר להכניס את האלו הכי נחשבים או "הכי שווים". בפועל לאותו סלקטור יש עבודה כפולה ומכופלת. עליו להבטיח את שלומם של כל באי המועדון והוא צריך לעשות את זה על סמך האינטואיציה שלו וכל אותם האימונים שעבר כדי להגיע ולהית המאבטח הטוב ביותר במועדון. הוא גם זה שיזהה סימנים ותגובות לא רצויות אם בחר שלא להכניס מישהו למועדון.  רק בעת האחרונה חזרה חבורת צעירים שלא הורשו להכנס למועדון בשרון עם אקדח וירו בו. זה החשש שלי ושל כל עמיתי למקצוע. לעמוד במצבים כאלה. לכן, הנסיון שלנו האימונים, גם ההדרכות המעשיות וגם התיאורטיות מתרכזות בדיוק בתרחישים כאלה –  איך לזהות אורחים "בעייתיים" ואיך להשאר ערניים במקרה ובו יחליטו לקחת את החוק לידיים או יביעו את התרעומת שלהם בדרכים אלימות.

אבטחה במועדוני לילה היא לא רק העמידה בכניסה למועדון. גם בפנים יש לנו אחריות מרובה להבטיח את שלום כולם. אני עושה את זה במשותף עם צוות שלם אשר כולל גם גיבוי מבחוץ. אני מגיע למועדון עוד לפני הפתיחה וסורק את המקום, בודק נקודות בעייתיות במקום, פתחים ופתחי חרום. אני חייב להית ערני לסביבה ולמתרחש בכל רגע נתון. ואם יש אורח שמחליט להגיע עם נשק חם או סכין אני צריך להיות זה ששולף את האקדח ראשון. רק כך יימנעו מעשים הנגמרים בטרגדיה והעבודה שלי חייבת להיות מתואמת עם כל הצוות במקביל ותוך העברת מידע על המתרחש במועדון ובסביבתו.

מה לעשות במצבי חירום

כמאבטח במועדון אני חייב לזהת מצבים שעלולים להתפתח לקטטה או תגרה. אם סירבתי להכניס אדם או מספר אנשים למועדון, אני מחויב לזכור איך הוא נראה כדי לסמן אותו במידה ויחליט לחזור. כי אם הוא חוזר זה יהיה תמיד מהסיבות הלא נכונות והלא רצויות. אם אסמן אותו ואזכור איך הוא נראה אני אמנע מצב כפי שקרה רק לאחרונה עם החבר'ה שחזרו עם אקדח. הבעייתיות במקרה הזה היתה כפולה. ראשית החבר'ה שסורבו להכנס למועדון איימו כי יחזרו עם נשק. הם אכן מימשו את איומם. במצב כזה הייתי מעדיף להזעיק מראש את המשטרה שתגלה נוכחות מאיימת ולא הייתי ממתין כי אכן האיום ימומש. בנוסף, כאמור, הייתי מוודא כי אני זוכר במי מדובר ומזהה אותם מייד עם שובם למועדון עם הנשק. למרבה המזל האירוע במועדון בשרון הסתכם בפציעות בלבד. זה יכול היה להיות הרבה יותר גרוע.

עוד יום של אבטחה במועדון הסתיים… אפשר להוריד קצת מהלחץ.

שיתוף המאמר:

צרו איתנו קשר!

מה ללקוחות שלנו יש להגיד?

Anton Burkov
קרא עוד
אני ספק של החברה לא נתקלתי בעוד חברה אחראית ונוחה כסף בזמן תמיד מנהלים ברמה ממליץ לכולם
Yoff Rozov
קרא עוד
עובד עם חברת ARAKS זמן רב שירות ברמה גבוה ביותר מאבטחים מיומנים ומנומסים פוטרים כל נושא עם אוכלוסייה בעיתית, עם אוכלוסייה מעורבת ממליץ על החברה עם ברצונכם לשמור על רמת אבטחה בסטנדרטים גבוהים ושקט תעשייתי
SERGEY LITNOVETSKI
קרא עוד
I have been with this company for 11 years. Almost from its inception. Great guys. Always responsive and most importantly honest.
Roy Cohen
קרא עוד
אני עובד עם ארקס כבר מעל 4 שנים, תענוג לעשות איתם עסקים. המאבטחים מקצועיים ורציניים, ההמהלה זמינה תמיד לכל בעיות ובלת״מים שאני מפיל עליהם.
Eddi Engulatov
קרא עוד
קיבלנו שירות מצויין👌👌👌 תודה רבה
אדיר חנניה
קרא עוד
חברה ברמה גבוהה מאוד מומלץ בחום צוות מקצועי ומיומן ביותר
הקודם
הבא
דילוג לתוכן